Innowacyjne strategie promocji turystyki w Nowej Soli i Cottbus

Innowacyjne strategie promocji turystyki w Nowej Soli i Cottbus

Minione dni przyniosły mnóstwo inspirujących doświadczeń, które z pewnością wpłyną na strategię promocji naszego miasta oraz regionu. W trakcie intensywnego wtorkowego szkolenia z zakresu marketingu miejsc, zorganizowanego przez Lubuską Regionalną Organizację Turystyczną (LOTUR) w Żagańskim Pałacu Kultury, zgłębialiśmy aktualne tematy związane z promocją turystyczną. Szkolenie to okazało się prawdziwą kopalnią wiedzy.

Wykorzystanie nowoczesnych mediów w promocji turystyki

Dynamiczny rozwój technologii otwiera przed branżą turystyczną nowe możliwości. Obecnie popularne platformy, takie jak TikTok czy podcasty, oferują innowacyjne formy komunikacji z turystami. Krótkie filmy, reelsy oraz transmisje na żywo stają się narzędziami o ogromnym potencjale, które regiony mogą wykorzystywać do budowania swojej marki w sieci. Warsztaty skoncentrowane były na tworzeniu efektywnych kampanii cyfrowych, ze szczególnym naciskiem na promocję województwa lubuskiego.

Dialog transgraniczny: niemiecko-polska współpraca w Brandenburgii

Środa upłynęła pod znakiem międzynarodowej konferencji w Izbie Handlowo-Przemysłowej w Cottbus, skupionej na współpracy między Niemcami a Polską w południowej Brandenburgii. Ważnym punktem programu były obchody 50-lecia partnerstwa miast Cottbus i Zielonej Góry, które stanowią przykład tego, jak turystyka może łączyć różne społeczności. Omówiono wspólne projekty realizowane w Euroregionie Sprewa-Nysa-Bóbr oraz potencjał Zielonej Góry jako celu podróży i partnera gospodarczego. Szczególną uwagę poświęcono aplikacji „Grüne Paradiese”, służącej jako dwujęzyczne narzędzie wspierające turystykę w regionie.

Kulturalne odkrycia Cottbus

Na zakończenie wydarzeń uczestnicy mieli okazję wziąć udział w spacerze z przewodnikiem po Cottbus, które już przygotowuje się do świątecznego jarmarku bożonarodzeniowego. Spacer ten pozwolił nie tylko na zapoznanie się z lokalnymi atrakcjami, ale także na doświadczenie atmosfery tego urokliwego miasta. Takie bezpośrednie spotkania z kulturą i mieszkańcami są nieocenionym elementem promocji turystycznej, budującym trwałe relacje i wspomnienia.

Źródło: facebook.com/visitnowasol