Ekologiczne produkty. Uważaj na chwyty marketingowe
Wyższa świadomość społeczna dotycząca problemów środowiska naturalnego sprawiła, że coraz więcej osób decyduje się na zmianę nawyków. To oznacza problemy dla wielu producentów, gdyż świadome zakupy prowadzą do spadku sprzedaży. Z tego powodu wiele firm decyduje się na sprytne chwyty marketingowe.
Chcesz wspierać planetę? Uważaj na sztuczki producentów
Ekologiczne produkty z reguły są trwalsze i lepsze dla zdrowia, poza tym, że wywierają mniejszy wpływ na środowisko naturalne. Wiele osób chętnie sięga po produkty naturalne z tego względu, iż sprawdzają się lepiej i nie wymagają częstej wymiany. Twórcy produktów słabej jakości walczą o klienta i próbują przekonać go sprytnym marketingiem. Plastikowe opakowanie w 99% z recyklingu? To wciąż plastik. Ładne naklejki udające certyfikaty ekologiczne? Sprawiają jedynie, że zwykły produkt wydaje się ekologiczny. Producenci bardzo często posługują się także zielonymi kolorami (bo kojarzą się z naturą) i hasłami wskazującymi, iż produkt jest ekologiczny. Nawet jeśli nie jest. Jak zatem kupować? Warto sprawdzać producentów w sieci i uważnie czytać etykiety.